Automatik & Proces Logo

Sidebanner (4)Sidebanner (4)Sidebanner (4)  
Pepperl+Fuchs' seneste motorstyringsmodul, serie G20-ZPA, kan sikre, at man undgår at pakker eller andet støder sammen på samlebåndet.
  • Pepperl+Fuchs' seneste motorstyringsmodul, serie G20-ZPA, kan sikre, at man undgår at pakker eller andet støder sammen på samlebåndet.

28.04.2021, 14:52

Undgå sammenstød på transportbåndet

Med intelligent motorstyringsmodul Serie G20-ZPA med udgange til 24 Volt DC-motorer og sensorindgange til eksempelvis fotoceller kan conveyormotorruller med 24 Volt -motorer styres så pakker undgår at køre op bag i hinanden i tilfælde af trafikprop på båndet.


Pepperl+Fuchs meddeler, at man med intelligent motorstyringsmodul, serie G20-ZPA med udgange til 24 Volt DC-motorer og sensorindgange, kan  undgå sammenstød på transportbåndet. Moduler leveres komplet med ledninger og stik til sensorer og motorer til direkte montage i kabelbakke, så det er ren Plug-&-Play, fremhæver Pepperl+Fuchs.

Der fås to typer af moduler, enten til ekstern styring via As-i bus eller som helt et helt autonomt modul komplet med integreret styrelogik helt uden brug af ekstern PLC eller lignende, hvor opsætning af nedbremsning/acceleration og hastighed/retning på motorruller samt funktionsprincip opsættes med drejekontakter. Modulet forbindes med nabo-moduler, så trafikinformation kan udveksles. Begrænsningen er at kun én pakke må være tilstede i hver zone.

Annonce - artiklen fortsætter under banneret

Kabler til sensorer er med standard M8 4-polet omløberhunstik, mens motorkabler er M8 B-kodet 5-polet snap-on begge 1 meter lange, designet direkte til Interroll EC310. Også Interroll EC5000 24 Volt AI (20/35/50 Watt), Rulmeca BL3 eller Itoh Denki PM500X-varianter. Forbindelse til nabomoduler som kun findes på Stand Alone-modulet og sker med standard 4-polede M12 stik og 1,5 meter kabler. Strømforsyning på Stand Alone-modulet sker via et fleksibelt fladf, kodet AS-i-kabel i sort AUX-udgave. På AS-i-moduler sker strømforsyning og kommunkatiion via både gult AS-i-kabel og motorspænding via sort AUX-kabel. Så grundlæggende er er det ikke muligt at forbinde noget forkert. Moduludskiftning grundet eksempelvis afbrændte motorsikringer, som af sikkerhedshensyn ikke kan udskiftes, sker hurtigt ved at stille switches som på det hidtidige modul og derefter tilslutte modulet.

Til Stand Alone-modulet findes et interface til PC til analyse af moduler og firmwareopgradering, type VAZ-ZPA-Analyzer, og til beskyttelse mod overspændingspulser ved frakobling af motorer findes tilbehøret VAZ-G10-Limiter, fremhæver Pepperl+Fuchs.


  • Del denne artikel på Facebook
  • Del denne artikel på Twitter
  • Del denne artikel på LinkedIn
 
Sidebanner (4)Sidebanner (4) Sidebanner (4)Sidebanner (4)Sidebanner (4)  
Sidebanner (4)Sidebanner (4)  
 
Automatik & Proces
 
 
Sydvestvej 110, 1
2600 Glostrup
T. 46139000
F. 46139021
M. info@automatik.nu
Udgiver: Teknovation ApS

 
Copyright © Automatik & Proces
All Rights Reserved.
CMS: Scalar Media

Persondata- og cookiepolitik